Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаВъпрос за глисаж.
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Диаметъра на витлото е 23см. +/- 1мм. Диаметъра на конуса (там където се нанизва витлото на оста ) е 20мм. и 15мм. от по тясната страна на конуса .
- marinco
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 219
- Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 8:28 pm
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за глисаж.
Колегата ми има абсолютно същата лодка. Стария му двигател беше 25кс-извънбордов Ямаха и вървеше отлично с двама човека и багаж, общо около 250-270кг вдигахме към 35-38км/ч по ЖПС.
С моя двигател 55кс пак Ямаха, лодката летеше и натоварването бе без значение, макс.скорост достигаше 68-69 км/ч но имаше вълни и бе опасно да пробваме с по-голяма скорост. На 55-цата имаше и крила, защото много подскачаще и вдигаше нос.Теглото на двигателя е около 60-70 кг /спомен по носенето и монтажа/.
Характеристиките са както твоите, така че според мен проблема е във винта и наклона, планките препоръчани по-горе допълнително ще улеснят и подпомогнат, но не на кормилото, обикновено с поставяне на крилата/в нашия случай/ след поставянето много се затруднява смяната на посоката и според мен ще скъсаш руля.
Просто тази лодка е за извънбордов мотор
С моя двигател 55кс пак Ямаха, лодката летеше и натоварването бе без значение, макс.скорост достигаше 68-69 км/ч но имаше вълни и бе опасно да пробваме с по-голяма скорост. На 55-цата имаше и крила, защото много подскачаще и вдигаше нос.Теглото на двигателя е около 60-70 кг /спомен по носенето и монтажа/.
Характеристиките са както твоите, така че според мен проблема е във винта и наклона, планките препоръчани по-горе допълнително ще улеснят и подпомогнат, но не на кормилото, обикновено с поставяне на крилата/в нашия случай/ след поставянето много се затруднява смяната на посоката и според мен ще скъсаш руля.
Просто тази лодка е за извънбордов мотор
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Тази лодка е ниско бюджетен български екшън има доста неща по правенето на водни возила които не са ми ясни и това е удобен и евтин начин да се науча забавляваики се.Това корито е ремонтирано изцяло като са му добавени 50 кила смола и стъкломат с цел заздравяване на конструкцията не съм мерил колко тежи лодката но според мене коритото заедно с двигателя и пълен резервоар 50л. са над 300кила ще го премеря и ще напиша .Съмнявам се гедереиските конструктори толкова да са смотани че да са объркали мястото на двигателя.Този двигател заедно с всоко платения ми труд по монтирането пак не достига цена повече от 1000лв. всеки звънбордов двигател ще струва с монтирането поне 4 000 лв. и ще харчи повече гориво . Така че продължавам да дерзая в тоя вариянт. Ако имаш некви идеи които да оптимизират наличната техника казваи .Вариянта да се откъсне изкриви или нещо подобно това кормило е никъкъв. При аджамиските ми деиствия изпуснахме лодката и кормилото се заби 3-4 см. в добре утъпкан селски път без никакви последствия което ме навежда на мисълта че оста втулките в които лагерува и ламарината от която е направено кормилото са достатъчно здрави .Крилцата са закрепени с болтчета и ако няма ефект (положителен) ще ги махна.marinco написа:Колегата ми има абсолютно същата лодка. Стария му двигател беше 25кс-извънбордов Ямаха и вървеше отлично с двама човека и багаж, общо около 250-270кг вдигахме към 35-38км/ч по ЖПС.
С моя двигател 55кс пак Ямаха, лодката летеше и натоварването бе без значение, макс.скорост достигаше 68-69 км/ч но имаше вълни и бе опасно да пробваме с по-голяма скорост. На 55-цата имаше и крила, защото много подскачаще и вдигаше нос.Теглото на двигателя е около 60-70 кг /спомен по носенето и монтажа/.
Характеристиките са както твоите, така че според мен проблема е във винта и наклона, планките препоръчани по-горе допълнително ще улеснят и подпомогнат, но не на кормилото, обикновено с поставяне на крилата/в нашия случай/ след поставянето много се затруднява смяната на посоката и според мен ще скъсаш руля.
Просто тази лодка е за извънбордов мотор
Надявам се да си видял как заатоплям изпускателния колектор
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Лодката на твоя колега с двама души и багаж ли тежи 250килаmarinco написа:Колегата ми има абсолютно същата лодка. Стария му двигател беше 25кс-извънбордов Ямаха и вървеше отлично с двама човека и багаж, общо около 250-270кг вдигахме към 35-38км/ч по ЖПС.
- marinco
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 219
- Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 8:28 pm
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за глисаж.
Лодката на твоя колега с двама души и багаж ли тежи 250кила [/quotТодор Василев написа:marinco написа:Колегата ми има абсолютно същата лодка. Стария му двигател беше 25кс-извънбордов Ямаха и вървеше отлично с двама човека и багаж, общо около 250-270кг вдигахме към 35-38км/ч по ЖПС.
Само багажът, колега.
Лодката според мен е около 150-200кг защото си спомням, че 4 човека я вдигахме и премествахме, даже качвахме на ремарке
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Колко е дълга и широка тая същата като моита лодка.Щото или лодката на твоя колега не е същата или сте по три метра големи или моита има трето дъно което не съм открил и е пълно с камъни. Даи некоя снимка ако е възможноmarinco написа:Лодката на твоя колега с двама души и багаж ли тежи 250кила [/quotТодор Василев написа:marinco написа:Колегата ми има абсолютно същата лодка. Стария му двигател беше 25кс-извънбордов Ямаха и вървеше отлично с двама човека и багаж, общо около 250-270кг вдигахме към 35-38км/ч по ЖПС.
Само багажът, колега.
Лодката според мен е около 150-200кг защото си спомням, че 4 човека я вдигахме и премествахме, даже качвахме на ремарке
- marinco
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 219
- Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 8:28 pm
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за глисаж.
Съжалявам много но няма снимки. Лодката е на Доспат колегата ми понякога дори я кара на тролинг с 45либров ел двигател. Ако ти е важно мога да ти дам телефона на колегата и да се уговаряте
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Не не ми е важно чудно ми еmarinco написа:Съжалявам много но няма снимки. Лодката е на Доспат колегата ми понякога дори я кара на тролинг с 45либров ел двигател. Ако ти е важно мога да ти дам телефона на колегата и да се уговаряте
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Са да споделя къв е ефекта от крилцата Лодката се движи с 3км/ч по бавно но излиза на глисаж дори с по голям товар от преди което значи че крилцата работят . Кормилото се върти една идея по трудно но няма никъкви признаци да се къса или нешо подобно Преди като навиех волана докраи на пълна газ витлото засмукваше и въздух сега неще , възможно ли е лодката да се накланя по малко
Re: Въпрос за глисаж.
Да, това е стар номер за повишаване на ефективността на руля, когато е монтиран по този начин - зад кърмата. По принцип, това е една твърде архаична схема на монтаж, ползвана по времето, когато са измисляни първите бързоходни катери.Тодор Василев написа:Са да споделя къв е ефекта от крилцата Лодката се движи с 3км/ч по бавно но излиза на глисаж дори с по голям товар от преди което значи че крилцата работят . Кормилото се върти една идея по трудно но няма никъкви признаци да се къса или нешо подобно Преди като навиех волана докраи на пълна газ витлото засмукваше и въздух сега неще , възможно ли е лодката да се накланя по малко
В момента се ползва изключително рядко, само при по-особени схеми на спортни съдове, но там логиката е друга.
Ако искаш управляващата плоскост да е максимално ефективна, се прави монтаж под дъното на лодката, на определена дистанция от транеца. Тогава самото дъно работи като хидродинамична шайба. Когато перото на руля е твърде близо да задния ръб /транцевия срез/, то неминуемо "засмуква въздух" от което пада рязко КПД-то му. Тогава се срязва под наклон горният му ръб. Или се "удължава дъното", като се монтира подобна пластина /шайба/, увеличаваща назад повърхността на дъното.
Засега не ти показва "късане" на оста, но мога да ти обещая ускорено износване на лагеруващите втулки и слабо деформиране на рулевия вал. Малко по малко ще преоткриваш технологията, па ние ще помагаме - кой с каквото може!
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
Ако съм преоткрил нещо работещо то това значи че овчата ми мисъл тече в правилна посока и накрая може да се получи нещо работещо. Ако се получи износване на втулките и оста и това нещо стане забележимо след 2000 км. не мисля че ще е проблем , щото миналия уикенд съм навъртял около 150-200 км. като 2 часа от карането премина в постояни завои и въртене в кръг на пълна газ теглеики различни овеселителни уреди
И понеже каза че ще помагате ;
какво витло ми трябва ,имаики в предвид че максималните му обороти са около 4500 оборота (вала се върти с толкова съответно и витлото) щото имам чувсто че нещо не е тамън .
П.П. извинявам се ако съм обезпокоил някои колеги рибари на иваиловград , ма то рибата и без това не пипаше
И понеже каза че ще помагате ;
какво витло ми трябва ,имаики в предвид че максималните му обороти са около 4500 оборота (вала се върти с толкова съответно и витлото) щото имам чувсто че нещо не е тамън .
П.П. извинявам се ако съм обезпокоил някои колеги рибари на иваиловград , ма то рибата и без това не пипаше
Re: Въпрос за глисаж.
Хмъ! Не съм задълбавал във характеристиките на витлата, но ми се струва че при теб наклона на вала е в повече, щото базата на лодката ми се види къса. А това влияе определено на тягата, понеже променя нейния вектор, демек насочва я повече надолу, отколкото назад. При монтаж на двигателя във самият корпус се ползва схемата с обърнат двигател и редуктора отпред, за да се спечели дължина и по-малък ъгъл на атака. При теб така ли е, или редукторът е отзад?
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: Въпрос за глисаж.
При мене няма никъкъв редуктор демек коляновия вал директно върти една ос за която е хванато витлото демек колкото се върти коляновия вал толкова се върти и витлото.Лодката си е така оригинално не е променян нито наклона нито положението на мотора. единственото което е променено е самия двигател.Лодката е дълга 4.5м.Вехтия написа:Хмъ! Не съм задълбавал във характеристиките на витлата, но ми се струва че при теб наклона на вала е в повече, щото базата на лодката ми се види къса. А това влияе определено на тягата, понеже променя нейния вектор, демек насочва я повече надолу, отколкото назад. При монтаж на двигателя във самият корпус се ползва схемата с обърнат двигател и редуктора отпред, за да се спечели дължина и по-малък ъгъл на атака. При теб така ли е, или редукторът е отзад?
-
- новобранец
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон Яну 18, 2010 9:22 pm
Re: Въпрос за глисаж.
2.1 - Писането на български в сайта става само и единствено на кирилица! Забранено е изписането на български думи с латински букви, както и заместването на буквите "Ч", "Ш", "Щ" и други с цифрени означения като "4" и "6" или комбинации от други знаци.Такива теми и постове ще бъдат изтривани без предупреждение.При повторни нарушения, ще следва предупреждение, а при системни банн.
-
- разбира нещата
- Мнения: 866
- Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 11:24 am
- Местоположение: Хасково
Re: Въпрос за глисаж.
Колеи какъв е нормалния размер и стъпка на пропилера на Ямаха 5кс 2 такта.В момента съм с 7.1/4 на 6.1/2 ,мотора се форсира а не мога да стигна до глисаж,с Евинруд 5кс лодката глисира.Дали не ми трябва винт с по голям диаметър ,Евинруда е с малко по голям винт ,но не му пише размера.