Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Риболов Морски раздел Специализиран риболов Риболов от лодкаМнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Модератори: alekst, Димо Михалев, dobria1
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Малийййй,имах и аз подобни снимки от 1973г,но не мога да ги намеря.kiril_bulgaria написа:Една снимка преди 40г.
И на ветрило я карахме.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Канала на гребната база,.........сега всичко е обрасло с папрат.............
-
- новобранец
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 6:01 pm
-
- новобранец
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 6:01 pm
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Ял - 4.....на Карантината
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Не, на картинката от Djon Silvar е "лодка работна"
Реалните размери на лодките:
ЯЛ 6, Стандартный ВМФ, шестьвесельный ЯЛ, которым вооружались русские парусники (бриги, шхуны, тендеры). Размеры его стандартные:
•наибольшая длина — 6,11 м,
•ширина — 1,85 м,
•высота от киля до планширя (по миделю) — 0,91 м,
• ветрилното стъкмяване е разрезно рейково с площ 20,4 м?
• товароподемност –
►на гребла: 13 човека,
►на ветрила: 8 човека,
►с извънбордов двигател: 7 човека
при вятър до 5 бала.
•масса 600—650 кг (деревянные),
•масса 450—500 кг (пластиковые)
ЯЛ 4, стандартный ВМФ, четырехвесельный ял, которым вооружались русские парусники (бриги, шхуны, тендеры). Размеры его стандартные:
•наибольшая длина – 5,26м,
•ширина – 1,61м,
•максимальная высота борта – 0,74м
•максимальная осадка – 0,5м.
•Четверка крепилась на шлюпбалках на срезе кормы.
По своему назначению, это малое разъездное судно, а также лодка обеспечения корабля на рейде или предназначенная для учебных целей.
ЯЛ 4, мичуринско производство. Реално наименование: пластмасова лодка 4.60 със скулови стрингери.
• дължина 4.62
• ширина 1.76
• височина борд 0.70м
• газене 0.25м
ЯЛ 4, , още една лодка с това побългарено наименование. Реално наименование: пластмасова лодка 4.50 със скулови стрингери.
Обща дължина, Loa – 4.54м
Широчина, B – 1,80м
Височина на борда, H – 0,75м
Газене, D – 0,25м
Тегло – 190кг
Вместимост – 4души
Максимален товар – 450кг
Препоръчителна мощност на двигателя - 15-30 HP
Транец - L (shaft). Дълъг ботуш
Българските лодки ги кръщаваме ЯЛ4, защото това наименование е влязло в българският говорен речник, търговски речник на строителните цехове за лодки и веднага всеки разбира за какво става дума. Но истинското наименование е:
пластмасова лодка ….???м. със скулови стрингери.
Виждате и разликата в размерите с оригиналният ЯЛ4.
За съжаление, корабостроителите в Бг останаха малко, които лично познавам. Търговците са много.
Реалните размери на лодките:
ЯЛ 6, Стандартный ВМФ, шестьвесельный ЯЛ, которым вооружались русские парусники (бриги, шхуны, тендеры). Размеры его стандартные:
•наибольшая длина — 6,11 м,
•ширина — 1,85 м,
•высота от киля до планширя (по миделю) — 0,91 м,
• ветрилното стъкмяване е разрезно рейково с площ 20,4 м?
• товароподемност –
►на гребла: 13 човека,
►на ветрила: 8 човека,
►с извънбордов двигател: 7 човека
при вятър до 5 бала.
•масса 600—650 кг (деревянные),
•масса 450—500 кг (пластиковые)
ЯЛ 4, стандартный ВМФ, четырехвесельный ял, которым вооружались русские парусники (бриги, шхуны, тендеры). Размеры его стандартные:
•наибольшая длина – 5,26м,
•ширина – 1,61м,
•максимальная высота борта – 0,74м
•максимальная осадка – 0,5м.
•Четверка крепилась на шлюпбалках на срезе кормы.
По своему назначению, это малое разъездное судно, а также лодка обеспечения корабля на рейде или предназначенная для учебных целей.
ЯЛ 4, мичуринско производство. Реално наименование: пластмасова лодка 4.60 със скулови стрингери.
• дължина 4.62
• ширина 1.76
• височина борд 0.70м
• газене 0.25м
ЯЛ 4, , още една лодка с това побългарено наименование. Реално наименование: пластмасова лодка 4.50 със скулови стрингери.
Обща дължина, Loa – 4.54м
Широчина, B – 1,80м
Височина на борда, H – 0,75м
Газене, D – 0,25м
Тегло – 190кг
Вместимост – 4души
Максимален товар – 450кг
Препоръчителна мощност на двигателя - 15-30 HP
Транец - L (shaft). Дълъг ботуш
Българските лодки ги кръщаваме ЯЛ4, защото това наименование е влязло в българският говорен речник, търговски речник на строителните цехове за лодки и веднага всеки разбира за какво става дума. Но истинското наименование е:
пластмасова лодка ….???м. със скулови стрингери.
Виждате и разликата в размерите с оригиналният ЯЛ4.
За съжаление, корабостроителите в Бг останаха малко, които лично познавам. Търговците са много.
- stareca
- ще става разбирач
- Мнения: 504
- Регистриран на: Нед Фев 26, 2017 4:44 pm
- Местоположение: Бургас
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Не е школа за шофьори отново се възражда с подкрепа на общината .Аз също съм завършил ССУМОР в годините когато все още беше истинско образованието което се придобиваше в момента никаде не може да се получи .Относно мичуринските Ял-ки те са си класика бяха качествени и сигурни лично аз в морето не бих влязъл на повече от 500 метра с новите сапунерки .Влизам с голяма дървена лодка рапанджйиско изпълнение построена от семейството ми както и още доста на която като стъпят двама на борда се накланя 5 санта това е тайната на добрата морска лодка .С въпросната лодка два пъти сме вадели колеги от морето неезнаещи какво правят там с така наречените модерни глисиращи лодки .Истината е че лодкостроители почти няма вече шаблоните на добрите модели са загубени с годините или гният по изби .Сега всеки със две баки смола и мат може да си прави корита за баня но истината е че занаята е безвъзмездно загубен .Ето една добра и най важното сигурна морска лодкаlozzy.68 написа:ССУМОР -Средно Специално Училище по Морски и Океански Риболов ... !!! Еееех, сега е ... Школа за Шифиори ... ромски трокъджии ... Бе, разбрах ме се .. !!!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
Точно след като ,същата тази община -събори бившето авто ,премести учениците в зградата на бившия ССУМОР !!! До тук ,лошо няма и всичко е нормално ! Да ама ,НЕ!Първо с ужас установихме ,че повечето ,,бъдещи шофьори,, са роми и от ,,балкана ,, и това е нормално ! Но тези ученици,вместо да се учат на техника ,кормуване и уважение към МПС -тата ,чупят и повреждат,паркираните автомобили намиращи се пред ,,Морското,, !!! Пълна ,,изврат,, ,която можеше да бъде спряна от отдавна, ако директорката г-жа Жабова искаше и можеше !!! Въпреки,че има видео наблюдение и няколко повдигнати сигнала за имуществени щети и повреди ,простотийките продължават ! Какво да ги правиш ,деца ! Сори за спама,но аз го тълкувам по-скоро ,като предупреждение към всички,за голямо общо съжаление !Иначе за ,,ССУМОР,,-а всичко е един спомен,сега ... и казарми няма ! Относно Ял-четата ,качествени бяха и хората ги търсеха,но всичко с времето си ,сега има много нови и по-качествени корита !stareca написа:Не е школа за шофьори отново се възражда с подкрепа на общината .lozzy.68 написа:ССУМОР -Средно Специално Училище по Морски и Океански Риболов ... !!! Еееех, сега е ... Школа за Шифиори ... ромски трокъджии ... Бе, разбрах ме се .. !!!
-
- ще става разбирач
- Мнения: 485
- Регистриран на: Вто Окт 20, 2009 7:29 pm
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
колкото и да съм фен а разни РИПове и гуминетки ,няма по добор от водоизместващата лодка
моята риба никой не може да я хване ,
въпроса е да мога аз да я хвана
въпроса е да мога аз да я хвана
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Мнения за ЯЛ-6 стъклопласт
И аз съм на същото разстояние.El Pescador написа:колкото и да съм фен а разни РИПове и гуминетки ,няма по добор от водоизместващата лодка
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА